Fraser "K'Gari" Island & Noosa!

21 maart 2016 - Fraser Island, Australië

Vier 4WD auto's, 8 mensen per auto en 4 auto's in totaal. Met een groep van 32 man vertrekken we richting Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld! Het is even wennen om met een grote, lompe en zware bak door het losse strand van Fraser Island te rijden na een korte rit op de ferry. Wennen, maar een erg leuke ervaring (een kleine jongens droom is het wel). Met bezoeken aan Lake Mckenzie (bright blue water and white sand beach), Indian Head (prachtig uitzicht, helaas geen sharks gezien ivm de bewolking), Champaign Pools (2 pools naast de zee waarin de golven voor een champagne achtig water zorgen), Lake Allom (een meer waarin vele kleine schildpadden haar levens lijden), scheepswrak S.S. Maheno en de slide door het kristal zuivere water van Eli "hangover" creek.

Noosa
Met enkele backpackers welke ik ontmoet heb op de Fraser Island tour brachten we een bezoekje aan Noosa, een bruisend vakantie dorp met een prachtig strand waar het door het aankomende paas weekend dan ook erg druk was! Zie de foto's van Noosa met het kanoën, strand en de vondst van een urn op het strand. De urn was aangespoeld na 6 jaar door de oceaan gedobberd te hebben en is afkomstig van een Amerikaans bedrijf. Uiteraard hebben we de urn naar zijn huis terug gebracht (de oceaan).